broschyr_hela

Maja Witting och Per Fröjd ”Även om min avhandling Att läsa och förstå svenska inte direkt behandlar Witting- metoden har det varit en stor glädje för mig att under arbetets gång upptäcka vilket stöd metodens grundläggande teori har i aktuell forskning”, skriver fil.dr . Per Fröjd i förordet. ”Tydlig metod och erfarna lärare gör lärandet kul”, säger fil.dr . Ann-Katrin Swärd, intervjuad på Skolporten i samband med sin avhandling Att säkerställa skriftspråklighet genom medveten arrangering – Wittingmetodens tillämpning i några olika lärandemiljöer . Fil.dr. Anita Hjälmes avhandling Kan man bli klok på läsdebatten? Analys av en pedagogisk kontrovers behandlar 70- och 80-talets läsdebatt och ger genom sin analys läsaren ”ökade möjligheter att förstå de starka laddningar och den polarisering som sedan präglat det svenska läsfältet. ” Ann-Katrin Svärd och Anita Hjälme www.wittingmetoden.se

RkJQdWJsaXNoZXIy MzY3MTg=